آشنایی با رشته مهندسی مدیریت اجرایی

مهندسی مدیریت اجرایی با هدف بسط و توسعه دانش دانشجویان در زمینه ی مهندسی به واسطه ارائه دوره های آموزشی مرتبط با اصول مختلف مهندسی مکانیک،صنایع،برق،کامپیوتر ،عمران طراحی شده است. دانشجویان در مقطع کارشناسی این رشته، آموزش های مرتبط با پایه های مهندسی و موضوعات پیشرفته آن در تخصص های مختلف را فرا می گیرند.

مهندسی مدیریت اجرایی در ایران

در سال ۱۳۸۶ دانشگاه پیام نور در اقدامی جسورانه برای اولین بار این رشته را در مراکز خود در مقطع کارشناسی قرارداد و در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ دانشجو در این رشته مشغول تحصیل هستند. رشته ی مهندسی مدیریت اجرایی یکی از نیازهای جوامع پیشرفته ی امروزی است و عدم حضور آن در میان رشته های دانشگاهی ایران، اشتباهی بزرگ بوده است و امیدواریم با توجه بیشتر مسئولین به این رشته ی حیاتی؛ کاستی های گذشته جبران شود و کشورمان ایران به کمک چنین رشته هایی بتواند گام های بزرگی در عرصه های اقتصادی بردارد.

توانایی های فارغ التحصیلان

با توجه به مهارت های آموزشی ارائه شده به کارشناسان این رشته مهندسی، فارغ التحصیلان آن، توان فعالیت در ۴ یا ۵ رشته مهندسی را دارند و به جای پرداختن به مبانی عمیق علمی و بدنه دانش هر یک از این رشته ها، می توانند زمینه های کاربردی آنها را در عمل بکار گیرند. لذا این کارشناسان می توانند در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط شهرستا نها و مناطق بومی خود فعال شوند. جذب این کارشناسان در واحدهای خدماتی و اداری به واسطه توانایی آنها در تخصصهای کامپیوتر، برق و صنایع نیز امکان پذیراست. راه اندازی شبکه های کوچک رایانه ای و مهندسی رایانه های شخصی در ادارات، سازمان ها و واحدهای صنعتی، کنترل کیفیت و بهره وری و کنترل پروژه در شرکت ها و واحدهای صنعتی ، متره و برآورد در پروژه های عمرانی، طراحی و تولید به کمک کامپیوتر در واحدهای تولیدی و صنعتی و تعمیرات ونگهداری تاسیسات در ادارات و واحدهای صنعتی از جمله توانمندی های کارشناسان مهندسی مدیریت اجرایی می باشد. همچنین کارشناسان این رشته مهندسی با توجه به پودمان انتخاب شده برای گذراندن دروس اختیاری، می توانند توانمندی ها و مهارت خود را در زمینه تخصصی مورد علاقه توسعه دهند.

دیگر رشته ها: