سخن موسس
مؤسس: آقای حسین رحمانیان
رزومه مؤسس :
- متولد ۱۳۵۵ شهرستان بروجرد ساکن کرج
- مدیرکل برنامه ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری البرز از آذر ۹۸ تا تیر ۱۴۰۰
- مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل استانداری اسفند۹۷ تا آذر۹۸
- فوق لیسانس ریاضیات و معاون پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش وپرورش استان البرز به مدت ۳سال
- مدیر کل روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز بعنوان چهارمین دانشگاه جامع کشور از آبان۷۹ تا خرداد۸۳
- نماینده شورای عالی آموزش و پرورش کشور در استان البرز
- مدیر مرکز سمعی بصری دانشگاه شهید چمران اهواز بمدت دو سال با حفظ سمت مدیریت روابط عمومی
- کارشناس مسوول دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهوازاز۸۳ تا۸۵
- عضو انجمن متخصصان روابط عمومی ایران از ۸۰تا۸۴
- مدیر مسوول روزنامه یاس نو در استان خوزستان در زمان انتشار آن سالها ی ۸۱و۸۲
- انتشار مقالات مختلف در روزنامه های سراسری
- مدرس کلاسهای کنکور کلان شهرهایی مثل کرج و تهران و اهواز و… (با بیش از یک دهه تدریس در آموزشگاه ها و مدارس مختلف کرج و آشنایی عمیق با فرآیند آموزش در کف مدارس)
- داور استانی جشنواره جوان خوارزمی در سال ۹۴ و ۹۵
- تالیف چندین جلد کتاب آموزشی پژوهشی
- کتاب سرگذشت اعداد؛ انتشارات موسسه تحقیقات وتوسعه علوم انسانی
- کتاب کار حسابان؛ ناشر مدیرفلاح
- کتاب آموزش نکته به نکته ریاضیات فنی (ویژه رشته های فنی؛ ناشر؛فارابی)
- “ریاضی آسان است “؛ ناشر: پویندگان راه دانش
- کتاب ریاضی تیزهوشان دهم ناشر آموزش و پرورش
- کتاب دیفرانسیل پیش دانشگاهی
- ناشر مولف کتاب “حسابان آس پایه یازدهم” انتشارات بین المللی گاج و پایه دوازدهم آس حسابان گاج
تجارب فرهنگی اجتماعی:
- رتبه ۵۶۲ کنکور سراسری ۷۴
- رییس شورای صنفی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز از ۷۷تا ۷۹
- عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه از ۷۷تا۷۸
- عضو شورای مرکزی ونایب رییس انجمن اسلامی معلمان البرز از ۹۲ تاکنون
سخنی از موسس :
آموزش، فرایندی است که هدف اصلی آن ایجاد تغییر در فرد فراگیر است. تغییر می تواند در دامنه دانش، مهارت و نگرش باشد. برای ایجاد این تغییرات در فرد لازم است کـه یک برنامه آموزشی مدون و منسجم تدوین گردد و نگارش یک برنامه بدون تعیین دقیق اهداف آن ممکن نیست. اهدافی که برای دوره دوم متوسطه در ششصد و چهل و هفتمین نشست شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده است عبارتند از : ۱ . اعتقادی ۲ . اخلاقی ۳ . علمی ، آموزشی ۴ . فرهنگی و هنری ۵ . اجتماعی ۶ . زیستی ۷ . سیاسی ۸ . اقتصادی .
دبیرستان انتخاب بر خود فرض می داند دانش آموزانی تربیت کند که با اتکال به خداوند و با اعتماد به خویش برای زندگی دنیوی و اخروی خود برنامه ریزی کند (اعتقادی) و ارزشها و ضد ارزشها را تشخیص دهد و از افکار و اعمال ناپسندی که در شأن خود نمی داند، پرهیز کند (اخلاقی) و با توجه به توانایی ها و استعدادهای خود برای آینده شغلی برنامه ریزی و هدفمند تحصیل کند (علمی و آموزشی) و جنبه هایی از هنر مورد علاقه خود را در انجام فعالیتها به کار گیرد و به رشد و بالندگی در حوزه های فرهنگی و هنری بیندیشد (فرهنگی و هنری) فردی اجتماعی ، تلاشگر ، خیرخواه ، قانون مند ، آگاه و علاقه مند به فعالیتهای گروهی باشد (اجتماعی) با بهداشت فردی و اجتماعی آشنا شود و در حفظ و احیای محیط زیست فعالانه شرکت کند (زیستی) به آثار مثبت حکومت دینی در سعادت دنیا و آخرت آشنا شود و با قانون اساسی و اصول آن آشنا شود (سیاسی) از تن پروری و راحت طلبی دوری کند و برای ارتقاء سطح اقتصادی خانواده تلاش کند (اقتصادی). بنابراین دبیرستان انتخاب با این رویکرد با توجه به اهداف آموزشی و پرورشی در دوره دوم متوسطه، برنامه های خود را تهیه و تدوین نموده است.
دبیرستان انتخاب با استفاده از جدیدترین نظریات یادگیری – یاددهی از جمله تئوری انتخاب ( مدرسه کیفی) پرفسور ویلیام گِلاسر اقدام به تعریف روش ها و اهداف آموزشی و تربیتی نموده است.